Zacznijmy on wyjaśnienia, czym jest long tail. To rodzaj słów kluczowych, które (jak angielska nazwa wskazuje) są nieco dłuższe, trafniejsze lub odnoszą się do sprecyzowanego terminu lub dziedziny. Zazwyczaj frazy długiego ogona (bo taka nazwa również często występuje) ma swoje wady i zalety. Postaramy się przedstawić obiektywną opinię na temat pozycjonowania long tail.

Kiedy warto zacząć pozycjonować na długi ogon? Młode strony, które nie mają silnej pozycji w sieci, nie mają stałych użytkowników i dobrego profilu linkowego są najczęstszymi platformami, które powinny być pozycjonowane na long tail. Ogromne portale i serwisy swoją mocną pozycja linkową same wchodzą do TOPów na long tail. Magia optymalizacji i pozycjonowania na nieco trudniejsze frazy.

Plusem jest mała konkurencyjność, łatwość wypozycjonowania takiej frazy i dobry początek kampanii SEO, która nie rzuca się od razu na trudne słowa kluczowe. Minus to mały ruch generowany przez takie frazy. Nie zmienia to faktu, że użytkownicy, którzy przeszli na stronę dzięki długim ogonom są użytkownikami zdecydowanymi, o sprecyzowanych potrzebach. To często wykorzystują blogi i sklepy online.

 

Na koniec przykład frazy konkurencyjnej i odpowiednika long tail.

Fraza konkurencyjna – opony

Fraza long tail – opony zimowe do Hondy

Widać różnicę? Na pewno!

1 thoughts on “Pozycjonowanie long tail

  1. Filip says:

    Z odpowiedniej ilość słów długiego ogona można mieć więcej wejść niż z “głównych słów”. Po za tym CTR są zawsze większe.

Komentarze są zamknięte.