Ciągle słyszymy o tym, jak ważne jest pozycjonowanie. Nie każdy jednak wie, co tak naprawdę daje magiczny termin podwyższania pozycji w wyszukiwarkach dla określonych fraz ( najlepiej konkurencyjnych ). Profitów jest wiele. Prestiż, podwyższenie popularności strony, większe zainteresowanie treścią promowanej witryny i najważniejsze – więcej zysków. Strona, która nie jest pozycjonowana przynosi tylko straty. Aby dotrzeć do większej grupy użytkowników – należy zadbać o rozgłos dla domeny. Taki rozgłos to właśnie pozycjonowanie połączone z marketingiem internetowym.
Działanie reklamy będzie najlepszym przykładem dla zobrazowania pozycjonowania. Weźmy pod uwagę zwykły produkt oraz przedsiębiorcę, który chce sprzedać dużą ilość wyprodukowanego lub zakupionego po cenie hurtowej produktu. Jeżeli nie trafi on ze swoją ofertą do dużej liczby klientów – nikt nie dowie się, że przedsiębiorca oferuje usługę lub produkt. Zatem klient nie spełni swojej potrzeby, a przedsiębiorca nie zarobi. Błędne koło, a raczej brak ruchu w biznesie. Reklama sprawia, że więcej osób dowiaduje się o istnieniu firmy, produktów lub usług. Ponadto reklamy są tak tworzone, aby motywować do zakupu i podświadomie wmawiać klientom, że potrzebują tego jedynego produktu. Pozycjonowanie to istna reklama, która wykorzystuje nieco inne podłoże. Mianowice Internet, który kieruje się innymi prawami dając identyczny ( lub nawet lepszy ) efekt.
Nikt w sieci nie będzie roznosił ulotek. Nikt nie będzie plakatował stron ( chociaż z tym możemy polemizować – tworzone są bannery i różne grafiki, które publikowane są na stronach ). Internet kieruje się wyszukiwarkami Google, Yahoo i Bing. Największą uwagę skupimy dla pierwszej i jednocześnie największej wyszukiwarki, czyli dla Google. Gigant zmonopolizował rynek internetowy, tworząc dobry ( chociaż czasami zupełnie nieprzewidywalny ) algorytm, który pozwala umiejscawiać strony na poszczególnych pozycjach po wpisaniu danej frazy. Czym bardziej konkurencyjna fraza ( czyli czym popularniejsza ) – tym więcej osób ją wpisze i wejdzie w link pojawiający się na czołowych miejscach. Gdy strona ma charakter zarobkowy, jest wizytówką firmy lub sklepem online – możemy się domyśleć, jaki skutek ma większa ilość potencjalnych klientów odwiedzających stronę internetową.
Zatem odpowiedź na pytanie, jakie są profity z tytułu pozycjonowania, nasuwa się sama. Większy zysk. Nie ma sensu bronić się przed tym stwierdzeniem. Nie ma nawet mowy o tym, aby szukać szlachetnego aspektu sfery SEO. Chodzi o pieniądze. Owszem, znajdziemy strony charytatywne, bazujące tylko na pomocy dla innych. One jednak nie są tak intensywnie pozycjonowane ( o ile w ogóle są ). Prawdą jest, że cały świat kręci się wokół pieniędzy i działań, które mogą zapewniać przyrost dochodów. Sfera SEO oprócz pieniędzy kieruje się także pomysłowością, która w efekcie daje lepsze pozycje i więcej pieniędzy, czyli zamykamy koło, które napędzane jest walutą.
Reasumując – nikt nie pozycjonuje dla przyjemności. Każdy osobnik zajmujący się SEO wie, że poprawnie przeprowadzona kampania zwróci się nawet kilkukrotnie.