Co dla firmy jest najważniejsze? Można by rzec, iż klienci generujący zyski. Jest w tym ziarenko prawdy, wszak firma to nie fundacja – jej działalność jest nastawiona przede wszystkim na zysk własny. Jednak, zanim się ten cel uda osiągnąć, trzeba nieco środków finansowych i jeszcze więcej czasu zainwestować w kształtowanie wizerunku firmy oraz w stopniową i systematyczną budowę świadomości marki. Jak można się spodziewać, najlepiej wykorzystać w tym celu popularne portale internetowe, do których bez żadnej można zaliczyć LinkedIn.
Jak profesjonalnie zaistnieć na portalu LinkedIn?
Kształtowanie świadomości marki firmy to proces długotrwały, który powinien być przeprowadzany w sposób wyjątkowo staranny. Nawet drobna rysa na nieskazitelnym wizerunku może poważnie zaszkodzić. Dlatego od samego początku trzeba przykładać uwagę do tego, aby działania na wszystkich frontach prowadzone były w sposób profesjonalny. Nawet niewielka dawka nonszalancji i niedopracowania szczegółów może odbić się poważną czkawką. Profil na LinkedIn to wizytówka firmy. Jeżeli będzie prowadzony byle jak, to raczej nie ma co liczyć na to, iż firma zapracuje na szacunek i miano lidera w swojej branży. Jak zatem przeprowadzić działania optymalizacyjne, by wszystko wyglądało wręcz perfekcyjnie i było dopracowane w najmniejszym nawet szczególe.
Zdjęcia i grafiki – tylko w najwyższej rozdzielczości
Optymalizacja profilu na LinkedIn nie jest wbrew pozorom sprawą bardzo skomplikowaną. Warto zacząć od kwestii wizualnej. LinkedIn umożliwia wstawienie grafik dwojakiego rodzaju. Chodzi tu mianowicie o zdjęcie profilowe oraz o zdjęcie w tle. Zdecydowanie warto skorzystać z obydwu możliwości. Jako zdjęcie profilowe można użyć logo firmy, a w tle często pojawiają się zdjęcia zespołu pracowników. Ważne, by zarówno logo, jak i zdjęcie w tle były wykonane w sposób profesjonalny – to właśnie one przyciągają w dużej mierze wzrok osób odwiedzających profil i często przesądzają o pierwszym wrażeniu.
Konkretny opis firmy – poprawa profilu na LinkedIn
Druga, niezwykle istotna sprawa, to konkretny opis działalności firmy. Nie za dobrze wyglądają zarówno rozbudowane poematy jak i puste hasła, które osobom postronnym niewiele mówią. Każda firma ma do dyspozycji 2000 znaków, co jest ilością wystarczającą do tego, by w sposób zwięzły, acz ciekawy dla czytelnika przedstawić sedno działalności przedsiębiorstwa.
Regularne posty na dedykowanych szablonach
Dla nikogo nie jest tajemnicą to, że uwagę innych użytkowników portalu można przyciągnąć dzięki regularnej publikacji treści. Jednak trzeba także pamiętać o tym, że nawet codzienne wrzucanie postów bez żadnej wartości nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Sukces można osiągnąć, publikując wartościowe treści i dbając o sposób, w jaki są prezentowane, a to najłatwiej osiągnąć tworząc dedykowane szablony, które będą spójne z identyfikacją wizualną firmy. Jeżeli wprowadzisz tych kilka prostych zmian w życie, to optymalizacja profilu na LinkedIn z pewnością zakończy się sukcesem.