Nie zawsze każda nowa strona automatycznie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czasami mija wiele tygodni (a nawet miesięcy), zanim roboty Google odnajdą nowy portal i zaindeksują jego treść. Jak uniknąć tak długiego okresu oczekiwania? Warto zastosować jedną z trzech prostych metod, dzięki którym nowy portal bardzo szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania.
Zacznijmy jednak od tego, jak sprawdzić, czy nasza strona znajduje się w wynikach Google? Aby mieć stuprocentową pewność, wystarczy skorzystać z prostej komendy wpisywanej w wyszukiwarce:
Site:http://adresstrony.pl
Dla przykładu wyniki dla naszego bloga:
Jeżeli Google pokazuje wyniki, oznacza to, że portal jest zaindeksowany. Brak wyników wyszukiwania oznacza brak indeksacji (w przypadku starszych portali brak wyświetlania po komendzie site może oznaczać także zbanowanie strony).
- Metoda 1 – dodanie strony do Search Console
Posiadanie kontroli nad własną stroną to dziś konieczność. Dzięki Search Console (dawniej GWT) możemy komunikować się z Google, monitorować ruch i indeksację a także implementować wiele ciekawych rozwiązań, które webmasterom serwuje gigant z Mountain View. Dlatego naszym zdaniem warto posiadać własny panel SC a także dodaną stronę (wyjątkiem mogą być gorszej jakości strony zapleczowe lub landingi, które nie koniecznie powinny być ujawniane dla Google, ale o tym kiedy indziej).
Aby dodać stronę, wykonujemy następujące kroki:
1. Rejestrujemy/Logujemy się do SC poprzez: https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard
2. Klikamy Dodaj usługę i wpisujemy adres naszej strony
3. Weryfikujemy stronę. My polecamy sposób z przesłaniem pliku HTML na serwer FTP strony. Wystarczy pobrać plik HTML od Google i uploadować go do głównego katalogu witryny.
4. Po wykonaniu tych czynności klikamy Zweryfikuj. To wszystko – mamy nową stronę w panelu SC. Portal zweryfikowany przez SC pojawia się w ciągu kilku godzin w SERPach.
- Metoda 2 – szybka indeksacja przez Submit URL
Metoda dla tych, którzy nie mają czasu na weryfikowanie stron w panelu SC. Google udostępniło narzędzie, dzięki któremu możemy zgłosić do indeksacji każdą stronę i każdy nowy link. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google i wejść na: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url, wpisać adres (narzędzie przyjmuje także adresy podstron) i kliknąć Prześlij żądanie. Po kilku minutach Google zweryfikuje prośbę i w przypadku pozytywnego rozpatrzenia doda nową stronę/podstronę do indeksu. Tą metodę polecamy zwłaszcza małym portalom, których nowe treści mogą indeksować się zbyt długo.
- Metoda 3 – podlinkowanie strony
Nie będzie nowością, jeżeli napiszemy, że SEO to nadal linkowanie. Dorze podlinkowane strona nie ma problemu z indeksacją, dlatego trzecim sposobem na znalezienie się w SERPach jest po prostu zdobywanie linków dla strony z zewnętrznych źródeł. Niemniej na początku funkcjonowania strony polecamy najpierw weryfikację w SC a następnie linkowanie.
Zaprezentowane metody nie wykluczają się. Warto szybko zaindeksować nowy serwis lub treści – najgorsza w pozycjonowaniu jest bezczynność, dlatego unikajmy jej poprzez rozważną i skuteczną indeksację!
Mam zintegrowany blog ze sklepem i pisząc teksty zauważam większy ruch od googla, także polecam i to.
Ja zazwyczaj korzystam z drugiej opcji, jest najszybsza