Dobre informacje płyną z raportów dotyczących polskich stron w 2015 roku. Otóż według analityków, Polska od dawna jest już online, a od 2015 roku jest także przyjazna stronom mobilnym! Aby potwierdzić tą tezę, największy raport dotyczący m-commerce zmienił nazwę z „Marketing mobilny w Polsce” na „POLSKA.JEST.MOBI”. To mówi samo za siebie!
Wraz z raportem, pojawiły się nowe pytania. Czy Polacy skorzystaj ze zmian RWD? Oczywiście, że tak. Rynek m-commerce wpływa także na e-commerce, czyli na sprzedaż oraz obrót towarami bądź usługami. Coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych, przeglądając strony czy szukając informacji podczas dojazdu do pracy czy w innych miejscach, które odcinają nas od komputerów. Jesteśmy mobilni i tego oczekujemy od stron.
Dlaczego rok 2015 okazał się takim wielkim skokiem na rynku m-commerce? Za wszystkim stoi gigant z Mountain View, czyli Google, które w połowie roku zakomunikowało o wypuszczeniu aktualizacji, która zrewolucjonizuje mobilne wyniki wyszukiwania. Aktualizacja promuje strony przyjazne urządzeniom mobilnym kosztem tych stron, które nie obsługują RWD. Zmiany są widoczne w SERP’ach – w mobilnym wydaniu Google pojawiają się informacje, które strony są mobilne i działają szybko, a które nie uruchomią się poprawnie na telefonach i tabletach. Internauci rzecz jasna nie ignorują tych komunikatów, wchodząc na strony przyjazne telefonom.
To zmobilizowało właścicieli stron do przejścia na responsywne witryny. Obecnie w Polsce RWD jest już standardem, a tworzenie nowych stron bez obsługi RWD odchodzi w niepamięć. Zdaniem analityków, rok 2016 będzie kontynuacją tego trendu i rozwojem m-commerce w Polsce.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl