Każdy przedsiębiorca, który postanowił zainwestować w Google Ads, z pewnością wie, jak duże korzyści mogą wynikać z tego systemu. Nie należy jednak zapominać, że wiąże się on także z konkretnymi ograniczeniami, których nieprzestrzeganie może doprowadzić do reperkusji. Blokada kampanii Google Ads ma fatalny wpływ na renomę i zasięg firmy – aby jej uniknąć, warto jest dowiedzieć się, co może do niej doprowadzić.
Przyczyny takiej blokady są sprecyzowane w zasadach Google Ads, które określają:
-
Niedozwolone treści
-
Treści podlegające ograniczeniom
-
Wymagania techniczne i redakcyjne
-
Niedozwolone praktyki
Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym kategoriom.
Niedozwolone treści
Google, ze zrozumiałych powodów, nie chce być utożsamiane z działalnością znajdującą się na granicy prawa. Z tego powodu, sieciowy gigant nie będzie wspierał naszych kampanii reklamowych, jeśli zdecydujemy się na sprzedaż dóbr podrabianych, nielegalne usługi bądź marketing broni, narkotyków czy substancji niedozwolonych. Wykrywanie takiej działalności odbywa się automatycznie, dlatego blokada Google Ads jest tu niemożliwa do ominięcia.
Treści podlegające ograniczeniom
Jeśli nasza działalność związana jest z jedną z bardziej kontrowersyjnych branży, nie powinniśmy zbytnio polegać na Google Ads, gdyż usługa ta jest niedostępna dla poszczególnych kategorii. Ograniczeniom może ulegać marketing związany z hazardem lub erotyką, a także sprzedażą alkoholu. Pewne limity są nałożone także na na usługi finansowe, prawne bądź prywatną opiekę zdrowotną. Chociaż z treści tych nie wynika całkowita blokada kampanii Google Ads, to musimy liczyć się z większymi restrykcjami przy korzystaniu z niej.
Wymagania techniczne i redakcyjne
Z uwagi na komfort użytkowników, Google Ads posiada pewne wymagania pod względem funkcjonalności i stylistyki poszczególnych reklam. Znaczenie ma zarówno treść jak i strona wizualna zarejestrowanej grafiki. Powinno się tu stosować do zaleceń Google, które są szczegółowo zdefiniowane w regulaminie usługi.
Niedozwolone praktyki
Blokada Google Ads jest nakładana także na te reklamy, które wprowadzają klientów w błąd poprzez podanie niewystarczających lub fałszywych informacji. Ban grozi także za ukrywanie opłat, nielegalne zbiórki pieniędzy lub nierealistyczne slogany typu „strać 10 kilogramów w 2 dni”. Google zwraca uwagę również na bezpieczeństwo strony zawartej w odnośniku – nawet brak odpowiednich certyfikatów SSL może zostać odczytany jako potencjalnie szkodliwy, czego rezultatem zostanie wykluczenie naszej kampanii.