Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest tytułowy Bounce Rate. Termin ten w polskiej branży SEO lepiej znany jest jako współczynnik odrzuceń. Współczynnik ten ma duże znaczenie podczas analizy ruchu internautów na stronie. Fakt, że Twój portal odwiedzają tysiące internautów wcale nie musi przekładać się na efektywność odwiedzin (w przypadku sklepów na sprzedaż, a w przypadku blogów czy stron firmowych na leady). Gdy współczynnik odrzuceń jest wysoki, oznacza to, że internauci po wejściu na stronę główną nie wykonują żadnych innych ruchów i po chwili ją opuszczają. Takie odwiedziny zaliczane są do współczynnika odrzuceń.
Ruch internautów na stronie można monitorować za pomocą Google Analytics, gdzie jedną z informacji jest współczynnik odrzuceń wyrażony w skali procentowej. Czym mniejszy BR, tym większa efektywność strony. Jak zatem budować portale, aby BR był jak najmniejszy? Oto 5 porad od SEOsklep24.pl!
1. Projekt strony – to, jak wygląda strona ma ogromne znaczenie dla internautów. Jeżeli portal nie jest przejrzysty, treść na nim jest nieczytelna, brakuje menu kontekstowego a kolory layoutu i contentu gryzą się ze sobą – wówczas możemy mieć pewność, że internauci szybciej opuszczą portal, niż się na nim znaleźli.
2. Szybkość strony – Google obecnie promuje serwisy, które są dopracowane pod kątem szybkości. Nie bez powodu, bowiem internauci przywykli do szybkiej dostępności stron. Jeżeli zatem portal będzie zbyt długo się ładował, cierpliwość internauty skończy się i opuści on stronę, podnosząc BR.
3. Atrakcyjność strony – na pewno spotkaliście się z witrynami, które już od pierwszego wejścia nie oferowały zupełnie niczego. Brak jasnej tematyki portalu, brak czegokolwiek interesującego na stronie – to również zniechęca do dalszej eksploracji.
4. Ciekawy content na stronie głównej – publikowanie zajawek ciekawych artykułów, zdjęć okraszonych chwytliwymi nagłówkami – to sposób, aby zachęcić internautę do przejścia na podstrony serwisu. Jeżeli natomiast strona główna jest nieciekawa i nie zawiera żadnej treści – możemy być pewni, że internauci ją opuszczą, bez przechodzenia na dalsze podstrony serwisu.
5. Nawigacja – kolejny bardzo ważny element każdej strony. Należy zadbać, aby internauta w każdym miejscu na stronie głównej miał możliwość przejścia do ciekawej treści, produktów czy innych mediów na podstronach.